למידה מבוססת פרויקטים היא חלופה מרתקת ומאתגרת ללמידה המסורתית. זוהי למידה פעילה וחווייתית, המכינה את הילדים למיומנויות המאה ה-21 ותורמת לעיצובם כבוגרים עצמאיים. הלמידה משלבת עשייה מתחילתה ולכל אורכה, מגבירה את המוטיבציה ללמידה ומשפרת את מעורבות התלמיד בתהליך הלמידה שלו. היא מזמנת לתלמידים חוויה של חקר משמעותי המאורגן סביב פרויקט, שבו התלמידים מעצבים, מתכננים ומבצעים תוצר המוצג בפני קהל.

בשנת הלימודים תשעש"ו התבצעה למידה מבוססת פרויקטים בשכבות ובתחומי לימוד שונים:

  • כיתות ב' – פעילות לחג פורים בנושא "מסכות מה הן אומרות?". סביב השאלה הפורייה הזו תלמידים חקרו סוגי מסכות בטבע ובעולם.
  • כיתות ג' מפגשי דורות – במסגרת שיעורי מולדת ודרך ארץ חקרנו את השורשים שלנו בתהליך שהסתיים ב"כַּרְטִיסִיפּוּר", ששיקף למידה קבוצתית. שיא התהליך היה במפגש דורות בשיתוף ההורים וגם הסבים והסבתות.

"טקס זה הוא מסורת בבית הספר לשכבת כיתות ג׳. הילדים לומדים להכיר את סיפורי העלייה של בני משפחותיהם דרך תחקיר הסבים והסבתות, שעלו ממדינות שונות בעולם. הטקס משלב ריקודים, שירים וסיפורים אישיים. השירים קשורים לנושא השפה העברית והעלייה לארץ ישראל מארצות הגולה. במהלך הטקס היו ריקודים, סיפורי עליה של סבא או סבתא ומאכלי עדות".

  • כיתות ו' היסטוריה – חקר תקופת שלטונה של האימפריה הרומית ביהודה, על היבטיה השונים. 
כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות